Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Friday, July 29, 2016

Masihkah Ada Harapan? (part 2)


Haih... Terasa lambat pula hari Isnin ni nak menjelma. Otak tak ada benda lain yang nak dipikir. Apa yang dia nak bagi tahu? Berita gembira? Gembira untuk aku atau untuk dia? Atau untuk kami? Hari ni baru hari Rabu. Raya pertama. Ada lagi empat hari untuk sampai hari Isnin. Aku cuba buat tak tahu. Kepura-puraan itu adalah aku saat ini. Everythings are fake! Senyuman aku fake, gelak ketawa aku fake... 

Makan? Bila terasa lapar je baru makan. Itu pun cuma sepotong dua lemang. Lepas tu sampai malam tak makan. Tak ada selera.

Ida : Dah2 la tu.
        Kau beria ia pikir pasal tu. Sampai tak makan bagai.
        Ntah2 dia relex je dok layan awek dia berwasep.
        Kau pulak kat sini tak makan. Tak ade selere..!!

Panjang lebar aku kena bebel dengan Ida. Walaupun cuma dekat whatsapp je... Tapi penangan dia. Huh! Tak menahan aku dibuatnya. Aku terpaksa mute sekejap whatsapp dia. Bising mak aku dengar bunyi notifikasi daripada phone aku.

Raya pertama berlalu. Raya kedua di Ipoh. Raya ketiga... Adeh, aku dok menghitung hari. Lambatnya masa berlalu. Mata tak lepas dari tengok jam dan kelendar. Jari, tak payah cakap la. Kalau jari aku ni boleh bercakap, mau deme ni marahkan aku sebab asyik kira benda yang sama je. Boring kot! Aku sendiri pun bosan dok pikir benda yang sama. Penat aku usir semua perasaan ni. Tapi tak mau pergi la!


Hari Ahad malam Isnin. Jam 9.40 malam.

Aku : Assalamualaikum...

Tunggu. Berdebar.

Si dia : Waalaikumussalam.

Aku : So?

Si dia : Yup, esok.
            Busy ke?
            Ade orang nak datang?

Aku : Tak. Esok free.

Si dia : Esok saye hantar kat rumah ye?

Aku : Sebenarnye nak bagi ape ni?

Si dia : Duit!

Aku : Duit? Duit ape?

Oh, baru teringat. Aku bayarkan untuk dia duit alumni. Niat dihati nak belanja je. Tapi dia beria nak bayar balik. Bincang punya bincang. Aku yang drop by kat rumah dia. And yeah! Malam tu aku tidur tak lena. Setiap satu jam aku terjaga. Penyudahnya, ambil wuduk, solat! Settel!

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...